Jäta navigatsioon vahele

Teksti suurus

Kontrastsus

×

Eriliste neiudega Itaaliat avastamas: enesekindluse, motivatsiooni ja vastutustunde kasvatamine

Tänu Eesti Paralümpiakomiteele ja Erasmus+ DiscoverEU projektile astusid ühel kevadisel aprillikuu hommikul kaks intellektipuudega noort, Keira ja Paula, koos oma tugiisikutega lennukile, et võtta ette 5-päevane avastusretk Milanosse ja Roomasse, kirjutab Keira ema Marge Kato. Alljärgnevalt saab tutvuda tema sulest pärit meenutusega sellest Itaalia seiklusest.

Kaasamise kasu

Reisi hakkasime koos Keira ja Paulaga planeerima mitu kuud varem. Põhjalikul ettevalmistusel on väga suur roll selles, et reis kulgeks sujuvalt. Lisaks, intellektipuudega noorte kaasamine reisi planeerimisel aitab kasvatada nende enesekindlustust, motivatsiooni ja vastutustunnet. Ettevalmistus hõlmas muu hulgas seda, et vaatasime koos maailmakaardilt, mis riikides on keegi seni käinud ning kus asub Itaalia.

Internetis uurisime Milano ja Rooma vaatamisväärsusi ning panime paika, milliseid neist läheme oma silmaga vaatama. Koos vaatasime üle ka majutuskohtade pildid. Panime detailselt päevade kaupa paika, milliseid tegevusi teeme ning kuidas punktist A punkti B liigume. Samas jätsime ruumi vabadeks hetkedeks. Et reisisime seljakottidega, arutasime, mida kaasa võtta, et kotid oleks võimalikult kerged, aga kõik vajalik kaasas nii vihmaseks kui päikseliseks ilmaks. Intellektipuudega noorte jaoks on hea, kui päevakava on paigas ning nad teavad, mis ees ootab.

Kõik teed viivad Rooma

Alustasime oma reisi Milanost, kus kasutasime piirkonnaga tutvumiseks hop-on hop-off bussi. See oli hea võimalus saada suurem pilt ette linnast. Seejärel tutvusime jalgsi vaatamisväärsustega. Milanost Roomasse sõitsime kiirrongiga 3,5 tundi. Kõigi jaoks oli esmakordne kogemus reisida rongiga, mis liikus vahepeal kiirusega ca 250 km/h. Kui Milanos oli ilm kevadiselt jahe, siis rõõmu tegi see, et Rooma võttis meid vastu suvise soojusega. Seal külastasime Colosseumit, Trevi purskkaevu, Vatikani ja Panthenoni. Erinevate vaatamisväärsuste juures lugesime internetist juurde põnevaid fakte. Oma silmaga varem internetist nähtud asju üle vaadata on ikka hoopis teine asi, tuli tõdeda. Ootuspäraselt oli Keira ja Paula jaoks kõige meeldejäävam Colosseum oma põneva ajalooga.

Kohapeal orienteerumiseks kasutasime mobiili kaardirakendust ning et noortes enesekindlustust ja iseseisvust suurendada, palusime aegajalt Keira ja Paula abi kaardilt õigete juhtnööride leidmisel. Neile selline vastutus meeldis ja said kenasti hakkama.

Viie maratoni jagu samme

Kuigi turismi tipphooaeg ei olnud aprillis veel käes, olid peamiste vaatamisväärsuste juures tundide pikkused järjekorrad. Meie jõudsime väikse ajaga paljusid kohtasid külastada eelkõige seetõttu, et Keiral ja Paulal olid kaasas puudega isiku kaardid, millega saab enamasti eelisjärjekorras (ja tasuta) vaatamisväärsusi külastada. Lisaks vaatamisväärsustele nautisime ka kohalikku toitu – pitsad, pastad, salatid, gelatod jne. Itaallaste kokakunst tegi meele rõõmsaks ja andis igaks päevaks vajalikku energiat, sest kamba peale tegime reisi jooksul kokku 260 000 sammu.