Jäta navigatsioon vahele

Teksti suurus

Kontrastsus

×

Gleb ja Tanja osalesid rahvusvahelises projektikirjutamise laagris Norras!

“Sellised üritused aitavad murda barjääre, kaotada hirmu inimeste ees, arendavad suhtlemisoskusi ja võõrkeeleoskust.”

22.-27. mail võtsid Tatjana ja Gleb, kaks Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi õpilast, koos õpetajaga osa Erasmus+ projekti raames Norras toimunud rahvusvahelisest projektide kirjutamise laagrist. 10 Euroopa riigi noored said  võimaluse esindada end, luua ja arendada ideid koos noortega erinevatest rahvustest ja kultuuridest. Eriliselt hea koostöö tekkis meie rühmal Islandi ja Sloveenia meeskondadega. Loodame jätkata koostööd ja luua ühine projekt oktoobris 2023. Kõik on alles algamas!

Meie mitmekesine ja sõbralik laagrimeeskond

Gleb

Minu nimi on Gleb ja hiljuti külastasin koos oma klassikaaslase Tatjanaga suurepärast projekti Norras, Utøya saarel. See oli PBA ehk Partnership Building Activity. Mul on äärmiselt hea meel, et mul oli võimalus seal käia.

Lendasime sinna lennukiga, kõigepealt saabusime Oslosse, sealt võttis buss kõik osalejad ja viis meid järvekaldale, kus saar asus. Saarele sõitsime väikesel laeval nimega “Thorbjørn”.

Juba esimestest hetkedest alates olin vaimustatud selle koha ilust, kuid samal ajal mõtlesin pidevalt selle ajaloole. Esimesel päeval läksime lihtsalt oma tubadesse ja tutvusime veidi. Tutvumine jätkus kuni viimase päevani. Teisel päeval korraldati meile ekskursioon saarel ja räägiti selle ajaloost. Edasi olid meil meeskonnatöö mängud ja tutvumine teiste projekti osalejatega.

Iga riik valmistas ette esitluse enda ja esindatava organisatsiooni kohta. See aitas väga palju partnerite otsimisel. Tahan märkida, et kogu projekti ajakava ja iga eraldi päeva ajakava oli väga hästi läbi mõeldud.

PBA-l õppisime looma omaenda projekte, saime teada palju põhitõdesid ja suurel hulgal nüansse, ilma milleta pole hea projekt võimalik. Kuid kõige olulisem on see, et leidsime partnerid Islandilt ja Sloveeniast, kellega tulevikus loome omaenda projekti.

Sellised üritused aitavad murda barjääre, kaotada hirm inimeste ees, arendavad suhtlemisoskusi ja võõrkeeleoskust. Kordan veel kord, et mul on äärmiselt hea meel, et mul avanes võimalus osaleda PBA-l Utøyas!

Eesti meeskond – Gleb ja Tanja

Tanja

Meie reis algas 22.05, see oli meie imelise teekonna algus. Meie – mina, minu klassikaaslane Gleb ja meie õpetaja Pavel, läksime Utøya saarele.

Seal kohtasime imelisi juhendajaid Jo, Gry ja Rita, kogu projekti vältel toetasid nad ja olid väga tähelepanelikud. Nad suutsid luua mugava atmosfääri juba esimesest päevast alates, nad suutsid kaasata isegi kõige häbelikuma osaleja, ma tahtsin nendega veel suhelda ja neid kuulata. Nad esitlesid seda ka väga huvitavalt ja selgitasid vajadusel üksikasjalikumalt.

Projekti enda programm oli huvitav ja kasulik. Õppisime tõesti palju olulisi asju, mida kasutame tulevikus projektide kirjutamisel. Projekti käigus sain palju mälestusi, iga päev tuleb mulle meelde midagi omamoodi, alates esimesest kohtumispäevast, kui Jo rääkis erinevatest käepigistustest või hetkest, kui kõik ületasid piinlikkuse ja tutvustasid end teistele osalejatele. Teisel päeval oli väga huvitav õppida saare kurvast ajaloost – on hea teada, et inimesed mäletavad ja hindavad oma ajalugu. Kolmas, neljas ja viies päev olid täis erinevaid huvitavaid tegevusi, näiteks saarele orienteerumine, enda ja organisatsioonide tutvustamine, oli väga huvitav kuulata juhendajate lugusid projekti erinevatest nüanssidest ja selle korraldamise eripäradest, partnerite otsimisest ning kõik see lõppes meeldiva kostümeeritud filmiõhtuga.

Oli väga huvitav osa võtta sellest projektist. Olin siiralt rõõmus, et sain tuttavaks noortega erinevatest riikidest, mõnega neist olen ikka veel kontaktis, ning olin rõõmus meie juhendajatega kohtumise üle. See oli minu esimene kogemus sellises projektis osalemisel ja sain sellest projektist palju teadmisi projektide kohta, unustamatuid emotsioone, meeldivaid tutvusi ja palju mälestusi, mis soojendavad mu südant!