Jäta navigatsioon vahele

Teksti suurus

Kontrastsus

×

Reisides saab kodu uue tähenduse

Olen Markus Kikkatalo ja reisisin DiscoverEU toetusega septembris 24 päeva mööda Euroopat. Reisisin koos sõbrannaga ning annan Teile meie reisist väikese ülevaate.

Kõik sai alguse tänu juunikuisele Facebooki postituse, mida mu ema jagas, mis kutsus 18-aastaseid Euroopasse reisima. Haarasin võimalusest kinni, kutsusin sõbranna ka kampa ja täitsime grupina avalduse, et kandideerida DiscoverEU saadikuks. Avaldus koosnes isiklikest andmetest ja mõnest küsimusest, millele oli veebist lihtne vastust leida. Ma ei uskunud, et meid valitakse, kuid kuu lõpus saabus e-mail õnnitlustega.

Otsustasime septembris minna, et suvel koguda taskuraha reisiks ning et pikendada vaheaaega. Valisime flex-passi, et omada liikumisvabadust ning käituda intuitsiooni järgi. Kuna Eesti pole ühendatud InterRaili, mis on DiscoverEU suurtoetaja, raudteevõrgustikuga, sõitsime bussiga 3. septembril Varssavisse. Sealt asusime rongile ja suundusime Ungarisse.

Budapesti mõnus atmosfäär ning mu lahke onu, kes mind võõrustas, tegid seal veedetud päevad väga meeldivaks. Järgmise riigi ees olid ootused madalad, kuid tagasi vaadates oli Horvaatia kõige meeldejäävam. Sealne rahvas, toit ja loodus olid vapustavad. Võimaluse tekkimisel soovitan kindlasti külastada Plitvice järvede rahvusparki ning kuurortlinnu, mis tekitavad tunde nagu oleks Itaalias. Lisaks oli tegu võrdlemisi odava riigiga.

Balkanist küllalt saades hakkasime järk-järgult reisima Hollandisse. Vahepealseteks peatusteks oli päevake Ljubljanas ning mõned tunnid Austrias, Münchenis ja Kölnis. Vastukarva oli nii soojast kliimast ära tulles Saksamaal ja Hollandis eesootav jahedus- oodates Kölnis hommikul Amsterdami rongi oli soojakraade kõigest 6 ja tekkisid esimesed tunded, et varsti tuleb koju tagasi minna. Amsterdami õhkkond oli ainulaadne ja turistina ringi seigeldes jättis hästi hubase mulje.

Viimaseks linnaks oli Berliin. Kogesime seal aastaaegade vahetust- poole päeva pealt muutus ilm 31-kraadisest suvest 13-kraadiseks ja tuuliseks sügiseks. Seal kohtusime ka Couchsurfingu abil ühte endist Tartu Ülikooli tudengit, kes meile kohalikku elu tutvustas ning viis meid oma sõpradega välja. See õhtu on mu selle reisi üks helgeim mälestus. Berliinis oli reisiväsimus üsna suur ning tahe ringi rännata oli eelnevate kohtadega võrdlemisi väike.

Reisi kõige väljakutsuvamaks osaks oli rahaga arvestamine ehk palju kuskil kulutada on mõistlik ning kui palju maksavad asjad eurot mitte kasutavates riikides. Samuti oli keeruline öömaja leidmine, sest paindlikku reisipassi omades polnud me kindlad, kaua kuskil olla tahame. Reisiga õppisin ma olema otsustusvõimelisem, enesekindlam ning sain teada tõsiasja, et ma väga naudin reisimist, kuid kodus olla on kõige parem.

Kui oled mu reisist rohkem huvitatud, siis pidasin reisi ajal ka blogi- kikkatalo.blogspot.com- ja postitasin instagrami @markuseuroopas.

Iga 18-aastane noor võib saada osa DiscoverEU kampaaniast. DiscoverEU on Euroopa Liidu algatus, millega kingitakse 18-aastastele Euroopa Kodanikele tasuta Interrail rongipilet.

Tahaksid osaleda või rohkem teada saada? Vaata siia!