Jäta navigatsioon vahele

Teksti suurus

Kontrastsus

×

Katariina: “Omanik jagas õhtul kõikidele kuhjades tasuta küpsiseid. Kõlab ju vahvalt ehk!”

Käisin reisil kahe sõbrannaga, kes samuti võitsid DiscoverEU passi. Tegime Kesk-Euroopale väikese ringi peale, külastades kuut riiki. Alustasime Viinist, kuhu lendasime lennukiga, kuid edasi rändasime rongidega. Meie trajektoor oli Viin-Zürich-Interlaken-Strasbourg-Pariis-Brüssel-Amsterdam-Berliin. Berliinist läksime samuti lennukiga tagasi.

Meie kõigi lemmik riik oli Šveits. Imeliste vaadetega, puhas ja turvaline riik (kuigi kallis). Soovitame kõigil kasutad võimalust minna selle rongipassiga Šveitsi, sest ilma passita on sealsed rongipiletid vääääga kalllid. Šveitsi rongid olid kindlapeale ka terve reisi kõige puhtamad ja täpsemad, rääkimata imelistest vaadetest. Zürichis olime Šveitsi rahvuspühal ehk 1.augustil. Selle puhul oli linnas palju erinevaid üritusi ning õhtul ka ilutulestik.
Protip – võtke kindlasti vihmakeep kaasa. Kuigi enamjaolt oli meie reis väga palav ja päikeseline, tuli ka ette natuke vihma.

Šveitsis on 360 kraadi ilusad vaated. Veekogud on ka igal pool puhtad – saime ujuda nii Zürichi järves kui ka Interlakenis. Kindlasti ujukad kaasa, isegi kui trajektoor ei lähe mere äärest läbi! Šveitsi järved ja jõed on 10/10 ujumiskogemus.

Strasbourg oli meil ainuke koht kus ööbisime Air B&B-s, seega see oli ka ainuke koht, kus saime pesu pesta. Õnneks oli Strasbourg täpselt meie reisi keskel seega saime kõik oma riided vahepeal ära pesta ja ei pidanud aega veetma pesumajade otsimisega.

Käisime kahes Euroopa parlamendis – Brüsselis ja Strasbourgis. Mõlemad käigud olid tasuta ning mõlemas oli olemas ka eesti keelne audiogiid. Põnev kogemus, soovitame!

Strasbourg

Brüssel

Brüsselis saime kokku kahe teise DiscoverEU reisijaga. Leidsime nad DiscoverEU Facebooki grupist ning kuna aeg Brüsselis klappis, siis otsustasime kokku saada. Tüdruk oli Tšehhist ja poiss Slovakkiast, jutustasime poole ööni kulutuurilistest erinevustest, reisimisest ja elust üldse. Soovitame kindlasti olla julged ja saada teiste DiscoverEU osalistega ka kokku.

Hostelites ööbimine oli meie kõigi jaoks esimene kogemus. Soovitame kindlasti, sest hostelites olles tutvusime teiste reisijatega ning käisime mõnikord ka nendega peol või lihtsalt jutustamas. Amsterdami hostelis oli mega hea hommikusöök ja Interlakeni hosteli all oli klubi + omanik jagas õhtul kõikidele kuhjades tasuta küpsiseid. Kõlab ju vahvalt ehk!

Reisides suurlinnast suurlinna saime aru, et Balti jaamaga ei anna neid rongijaamu võrreldagi. Kindlasti soovitame rongijaama varem kohale minna, et leida üles õige värav ja õige rong. Kui seat reservation-it pole, siis varakult kohale jõudmisega on suurem tõenäosus, et saad istuma. Reisil võib alati tulla ette ootamatusi – Brüssel-Amsterdam rong hilines üle kahe tunni! Et selliste tüütuste kõrval rahulikuks jääda on vaja head seltskonda ja häid snäkke. Õnneks ühtegi rongi ei tühistatud täielikult ära ning jõusime igal poole varem või hiljem kohale.

Pre-departure koolitusel saadud Erasmus+ seljakotid, kõhukotid, T-särk, vihmakeep, mini arstikomplekt ja akupank tulid kõik kasuks. Kindlasti osaleda sellel koolitusel enne reisile minekut!