Jäta navigatsioon vahele

Teksti suurus

Kontrastsus

×

Reti: “Minu jaoks oli üks selle reisi parimaid külgi just need inimesed, keda me teel kohtasime.”

Reisil avastasin ma Euroopat mitmest uuest küljest, kuid veelgi enam avastasin ma iseenda kohta. Just sel hetkel, kui suured eluotsused, nagu ülikooli (ja eriala) valik, seisavad lähitulevikus ees, leidsin ma uue keskkonna kaudu võimaluse haarata kinni suuremast pildist. See reis andis mulle inimesena uue perspektiivi, tuues kaasa rohkem selgust ning sügavama iseenda ja maailma mõistmise.

Teine rütm

Reisile eelneval õhtul tundsin end pisut kurnatuna, sest naasin just teiselt pikalt reisilt ning mu energiavarud olid ammendunud. Kergete isiklike probleemide tõttu tundus kõik ülimalt stressirohke – polnud kunagi varem reisinud ilma “täiskasvanuta” ning idee olla jälle perest, sõpradest (ja kassist) eemal, tundus hirmutav. Ent kohe, kui Itaalia soojus ja värske pitsa lõhn minuni jõudsid, tundsin end taas nagu kodus. Itaalias valitseb lihtsalt teistsugune elurütm: kell üheksa on toidupood täiesti tühi ning inimesed tänavatel aeglaselt nagu kilpkonnad.

Pitsa, inimesed, rongid

Reis algas lennuga Itaaliasse, kus veetsime esimesed päevad Como järve kuurortpiirkonnas. Como on tõeliselt kaunis ja võluv ning Itaalia pitsa maitseb lihtsalt oivaliselt. Pärast peamiste vaatamisväärsuste nautimist, võtsime suuna rongijaama, et suunduda Šveitsi. Rongisõit oli tõeliselt imeline kogemus – ülimalt mugav ja nauditav. Eriti meeldejäävaks jäigi mulle just see Como-Zürichi rongisõit, mille lummavatest vaadetest on mul telefonis vist sadu klippe. Rongid olid puhtad ning peaaegu alati oli saadaval ka wifi ning laadimispesad. Perfektsed momendid iseendale, kus aeg lausa lendas.

Zürich oli samuti väga kaunis, järgides Como põhikontseptsiooni järve ümber asuva linnana, kuid kogu arhitektuur oli täiesti teine, meenutades väga Põhjamaid. Ka Zürichist seadsime peale üht ööd sammud järgmisele rongile. Rongis sattusin kõrvuti istuma ühe võluva Itaalia neiuga, kes reisis ringi sama EUDiscovery passiga. Temaga meil jutt lausa lendas, võrdlesime nii oma riikide kultuure kui rääkisime kõigest muust, mis meelde tuli.

Imeline Pariis

Minu jaoks oli selle reisi parimaid külgi just inimesed, keda kohtasime. Pariisis saime kokku ka sama passi võitnud Taani noortega, keda kohtasime DiscoverEU grupis. Üheskoos käisime söömas ning imetlesime, kuidas Eiffeli torn öösel sätendab. Imeline õhtu. Kuigi kohtusime nende inimestega esimest korda alles samal päeval, oli meil koos tõeliselt tore. Eestlastena oleme tihtipeale harjunud omaette tegutsema ja oma nurka jääma. Kuid üks, mis ma sellest reisist õppisin, on kindlasti see, et inimesed on palju abivalmimad ja sõbralikumad, kui kunagi oskasin oodata.

Samuti, kui satute kunagi Pariisi, siis sellest linnast ei tohi lahkuda ilma Louvre’i nägamata. Lihtsalt ei tohi. See on mu elu ainus ikooniline vaatamisväärtus, mis oli päriselus kordades parem,  kui ma oskasin ette kujutada. Kogu kogemus oli lihtsalt maagiline, üks imekaunis tuba järgmise järel, täis nii palju ajalugu, kultuuri, rääkimata lugusid, lihtsalt see väärtus, see kogemus – sõnulkirjeldamatu.

Pärast paari päeva Pariisis, istusime taas rongile, et sõita Belgiasse. Taas olid rongid täpsed, puhtad, mugavad ja kiired. Et mul seisid seoses ülikooliga ees ka suured otsused, andsid rongid mulle just selle kindla aja, mil sain n-ö iseendasse vaadata ning juurelda oma valikute üle, nautides samal ajal aknast imekauneid vaateid.

Friikartulite sünnimaa

Antwerpeni linn Belgias oli kindlasti selle reisi üllataja. Inimesed olid toredad, keskkond mõnus, arhitektuur hurmav, hinnad taskukohased ning nagu meile hostelis üks tore rootlane rääkis, siis friikartulid on tegelikult pärit just Belgiast! Peale paariminutilist googledamist, leidsimegi ühe imearmsa paarisajaaastase ajalooga putka, kus tõesti olid parimad friikartulid, mida ma kunagi maitsenud olen. Belgiast saime poole tunniga Rotterdami, Hollandisse. Ma kordan – poole tunniga, täiesti uude riiki. Rotterdamis avastasime linna ja käisime ühes väga lahedas digitaalse kunsti muuseumis.

Kogu reis oli lihtsalt fenomenaalne. Euroopa avastamine oli uskumatu, näha nii palju erinevaid kohti lühikese aja jooksul – see on tõesti võimalik vaid rongide abil reisides. Lisaks erinevate kultuuride ja paikade avastamisele, õppisin sellel reisil tundma ka iseennast paremini: kes ma tegelikult olen ja kuidas sobitun sellesse maailma.