Jäta navigatsioon vahele

Kontrastsus

×

Stella pöörane suveseiklus koos DiscoverEU-ga

2019. aasta augustis võtsin ette ühe pöörase reisiseikluse – nimelt avastasin ma DiscoverEU programmi raames 22 päeva jooksul läbi 10 riigi reisides Lõuna-Euroopat, reisikaaslasteks kolm reisi algul veel täiesti võõrast tüdrukut Poolast ja Leedust.

DiscoverEU programmi avastasin ma täiesti juhuslikult Facebookist ning 2018. aasta sügisel otsustasingi ma julguse kokku võtta ja programmi kandideerida. Tookord ma kahjuks valituks ei osutunud, seega proovisin uuesti 2019. aasta kevadel. Kui esimesel korral kandideerides püüdsin olla võimalikult põhjalik ja korrektne, siis teisel korral kandideerimine toimus täiesti spontaanselt, läbi mõtlemata ja võidule üldse mitte lootes. DiscoverEU rongipassi võitjaks osutusingi aga justnimelt peale teise vooru lõppu. See on ehtne näide sellest, kuidas mitte kunagi ei tasu alla anda ja kõik peab lõpuks minema nii, nagu minema peab.

Kuna plaanisin reisima minna veel 2019. aasta suve jooksul, siis pidin reisi planeerimisega kiiresti pihta hakkama. Eks algul oli küsimusi ja mõttekohti muidugi palju – kuidas seda kõike rahastada, kas reisida üksi või leida omale reisikaaslased, kuhu minna, kui kauaks? Peale väljavalituks osutumist liitusin Facebookis suure ühisgrupiga, kuhu olid kokku koondatud kõik DiscoverEU programmi saadikud üle Euroopa. See tegi asjaajamise kindlasti kergemaks, sest grupis jagatud probleemid, reisinipid ning muljed aitasid reisiks paremini ette valmistuda. Just sellest grupist leidsin omale ka reisikaaslased – Leedu tüdrukud Gabija ning Vejune ja Poola tüdruku Malgorzata.

Kahe kuu jooksul panime paika reisimarsruudi, tegelesime transpordi korraldamise ja reserveeringutega, broneerisime ööbimiskohti, koostasime oma reisiprogrammi ning tegime kõikvõimalikke ettevalmistusi, et meie seiklus suurepäraselt õnnestuks.

Augusti alguses oligi kätte jõudnud aeg seiklustele vastu astuda. Oma teekonnal külastasime me kokku 10 riiki (Poola, Ungari, Austria, Itaalia, Vatikan, Prantsusmaa, Monaco, Hispaania, Portugal, Leedu) ja 17 linna (Varssavi, Budabest, Viin, Rooma, Vatikan City, Genova, Nizza, Monte-Carlo, Eze, Marseille, Porto, Lissabon, Madrid, Sevilla, Barcelona, Pariis, Vilnius). Sõitsime 22 päeva jooksul kokku 15 rongiga (sh ühe öörongiga), viie ööbussiga ning ühe lennukiga.

Olenevalt riigist peatusime ühes kohas 2-3 päeva. Kõige rohkem aega veetsime aga Lõuna-Prantsusmaal, Portugalis ja Hispaanias. Otsustasime tüdrukutega oma seiklusest maksimumi võtta ning luua koos mälestusi, mida veel pikka aega meenutada. Nii mahtus meie reisi sisse lõpmatult pikki jalutuskäike ja avastusretki, magamata öid ja uusi tuttavaid üle kogu maailma.

Reisist on mul väga palju mälestusi, kuid üheks väga eriliseks hetkeks pean ma öörongiga sõitu Viinist Rooma. See tunne, kui sõitsime rongiga õhtuhämaruses kõrgetel sildadel, ümbritsetuna mägedest ja väikestest mägimajakestest, oli kirjeldamatult ilus. Rongis sõites oli tunne, justkui me hõljuks mägede vahel aina kaugemale ja kaugemale edasi. Sel hetkel mõistsin, milles seisneb rongisõidu võlu.

Reisisihtkohtadest enim lummasid mind ilmselt Lõuna-Prantsusmaa ja Portugal. Ma imetlen sealsete elanike oskust elu nautida, elada hetkes ja olla lihtsalt õnnelik. Lisaks väärivad kindlasti väljatoomist ka vapustav loodus ja üleüldine hubane linnaruum.

DiscoverEU programmis osalemine andis mulle unustamatu kogemuse. Sain võimaluse avastada Euroopat ja seeläbi ka iseennast, olles ise vaid 18-aastane. Ma õppisin reisi planeerimise ja korraldamise käigus olema iseseisvam ja enesekindlam ning omandasin ka oskuse jääda pingelistes ja stressirohketes olukordades rahulikuks. Lisaks sellele arendasin kõvasti ka oma organiseerimis-ja planeerimisoskusi. Reisimine õpetab tohutult palju. Kogu selle kahekuuse planeerimise ning reisi enda jooksul toimus minus üks pidev õppimine.
DiscoverEU programmi valituks osutumine andis mulle tõuke jätta oma mugavustsoon kaugele selja taha ning lihtsalt vaadata, kuhu tee mind viib. Sain kinnituse, et ükskõik, mida ma ka ette võtta ei kavatseks – ma saan hakkama. Kogu maailm on valla. Tuleb lihtsalt julgus kokku võtta ning seda imelist maailma avastama minna!

Kõigil, kel on veel võimalus programmi kandideerida – tehke seda! See on ainulaadne võimalus reisida, õppida tundma Euroopat ning ennast kõige selle keskel.

Stella Saul
DiscoverEU saadik 2019

Stella räägib oma kogemusest ka Lüganuse noorte taskuhäälingus – kuula siit.

Iga 18-aastane noor võib saada osa DiscoverEU kampaaniast. DiscoverEU on Euroopa Liidu algatus, millega kingitakse 18-aastastele Euroopa Kodanikele tasuta Interrail rongipilet.

Tahaksid osaleda või rohkem teada saada? Vaata siia!